HTM, s.r.o.
Bieblova 38, 500 03 Hradec Králové

tel.: +420 495 532 919
mob.: +420 602 114 747
e-mail: htm@htm.cz
ÚVOD PRODUKTY KANCELÁŘSKÁ TECHNIKA SERVIS / MONTÁŽ TECHNICKÁ PODPORA OBCHOD BAZAR KONTAKTY

Malé firmy

Tento příklad popisuje nasazení IP telefonie ve firmě s několika desítkami telefonních linek. Jedná se o plnohodnotné řešení s funkcemi, které si ještě nedávno mohly dovolit jen největší firmy.

IP ústředna

Srdcem celého řešení je IP ústředna. Typ ústředny se volí podle předpokládaného zatížení a požadovaných rozhraní.
Pokud každou firemní pobočku vybavíte IP ústřednou, můžete si navzájem volat zcela zdarma. Navíc IP ústředny můžete navzájem provázat tak, že se navenek všechny pobočky budou chovat jako jedná velká firma. Například Call Centrum může sídlit jen v jedné lokalitě, ale vybavovat hovory pro všechny pobočky. Zákazník zaplatí vždy pouze místní sazbu.

Vzdálené pobočky

S IP telefonem se můžete připojit k IP ústředně z domova či jiné lokality stejně, jako z vnitřní sítě. Stačí nastavit příslušné oprávnění.

Zajištění kvality hovorů (QoS)

K našemu řešení můžeme dodat router, který zajistí nejenom upřednostnění hlasového provozu před ostatními daty, ale i zvýší rychlost ostatních aplikací využívajících Internet. Toto je zajištěno pomocí funkce Traffic Shaping (řízení provozu), která třídí jednotlivé spojení podle typu (IP telefonie, stahování dat, P2P sítě atd.) a dále s nimi pracuje dle přednastavených pravidel. Router dále obsahuje firewall pro zajištění bezpečnosti a také všechny běžné funkce (DHCP server, DNS server, atd.).

IP telefony a další koncová zařízení

Jednou z nesporných výhod IP telefonie s protokolem SIP je možnost svobodného výběru IP telefonu bez nutnosti oželet nadstandardní funkce ústředny. Můžete si vybrat jakýkoliv IP telefon nebo VoIP bránu z naší nabídky nebo od jiného výrobce.

Správa IP ústředny

Naše IP ústředny se spravují pomocí webového rozhraní (http) nebo přes zabezpečeného připojení (SSH). To výrazně snižuje dobu a cenu servisních zásahů. Pokud je instalováno více ústředen v jednotlivých pobočkách firmy, může je spravovat jeden administrátor z kterékoliv pobočky.

Zálohování telefonie při výpadku Internetu

Trend směřuje spíše k tomu, vybudovat záložní připojení k Internetu, protože na něm závisí čím dál více firemních procesů. Námi dodávaný router podporuje více současných připojení a umí zajistit automatické přepínání. Dalším způsobem je alternativně směrovat hovory přes ISDN linku. Toto řešení je znázorněno v nákresu, viz výše.

Připojení k Internetu

Kvalitní konektivita je nezbytná, pokud od IP telefonie očekáváte stejnou kvalitu hovoru, na jakou jste zvyklí, což se ve firemním prostředí automaticky předpokládá.

Pokud nemáte vyhovující připojení k Internetu, je třeba najít vhodného dodavatele (ISP) ve vaší lokalitě.

Rozšiřitelnost celého řešení a ochrana investice

Pokud se počet telefonních linek a využití IP ústředny výrazně navýší oproti původnímu předpokladu, upgrade IP ústředny se provede pouze výměnou hardware. Nastavení ústředny včetně všech implementovaných softwarových modulů lze jednoduše přenést.

© Copyright HTM, s.r.o. 2006 | Mapa stránek
Realizace: LOTOFIDEA s.r.o.